Μαυρο-μαγική πολιτική φαρμακοβιομηχανίας «κατά της ψωρίασης»!

του Στάμου Στίνη
Πολλά έχουν ειπωθεί για την «σκοτεινή» πολιτική των φαρμακοβιομηχανιών, οι οποίες στην προσπάθειά τους να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους δεν διστάζουν να «ενισχύουν» οικονομικά τους γιατρούς για να προβαίνουν σε υπερ-συνταγογράφηση, να χρηματοδοτούν «στημένες» έρευνες και πολυτελή ιατρικά συμπόσια και να επινοούν νέες ασθένειες προκειμένου να ανοίξουν την αγορά του φαρμάκου σε νέες κατηγορίες «ασθενών» και να σπρώξουν σε αυτές τα προϊόντα τους.
Αλλά και οι διαφημιστικές καμπάνιες των φαρμακευτικών εταιριών κινούνται συχνά μέσω της στρατηγικής διασποράς του φόβου, προσπαθώντας να αναμοχλεύσουν και να εκμεταλλευτούν τα πιο ταπεινά και αρνητικά ένστικτα του target group στο οποίο απευθύνονται.
Με απλά λόγια, πολλές διαφημίσεις είναι καθαρά μαυρο-μαγικού χαρακτήρα, επιχειρώντας να χειραγωγήσουν τον αποδέκτη τους μέσω του τρόμου και της ανασφάλειας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα-σοκ τέτοιας «σκοτεινής» πολιτικής marketing αποτελεί πρόσφατη εκστρατεία μεγάλης φαρμακοβιομηχανίας που διακινεί σκεύασμα κατά της ψωρίασης. Με κεντρικό μήνυμα «Ζήτα από τον Δερματολόγο σου καθαρό δέρμα» και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψωρίασης (29η Οκτωβρίου), η εν λόγω εταιρία κυκλοφόρησε δύο μεγάλες αφίσες που δεσπόζουν σε στάσεις λεωφορείων και άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς.
Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς για τις εν λόγω αφίσες; Τα τρομαχτικά μηνύματα-διλήμματα που προβάλλουν, πως «αν έχεις ψωρίαση, δεν θα σε αγκαλιάζει κανείς σαν να είσαι λεπρός» και «εάν έχεις ψωρίαση, θα μείνεις άνεργος»; Το ρατσιστικό περιεχόμενο; Το ψυχαναγκαστικό προφίλ του «καθαρού δέρματος»;
Όπως και να ‘χει εκείνο που δεσπόζει είναι η ενοχοποίηση και η κατατρομοκράτηση ενός μεγάλου ποσοστού συνανθρώπων μας, με μοναδικό στόχο το κέρδος.
Επιπλέον, είναι εξοργιστικό ότι κουβέντα δεν γίνεται για τα αληθινά αίτια της ψωρίασης, που είναι μία κατ’ εξοχήν ψυχο-σωματική «νόσος», οφειλόμενη κυρίως στο άγχος της επιβίωσης και την ιδεο-ψυχαναγκαστική αντιμετώπιση της ζωής. Κανένα φαρμακευτικό σκεύασμα δεν μπορεί να καταπολεμήσει την ψωρίαση εάν δεν μπούμε στη διαδικασία να αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργούμε μέσα στην καθημερινότητα.
Αυτό όμως είναι θέμα αυτογνωσίας και συνειδητού μετασχηματισμού του εαυτού μας, που καμία εταιρία δεν μπορεί να μας το πουλήσει…
novartis1

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s